AUTÓPIAC: Továbbra is a Suzuki a korunk Trabantja

Utolsó módosítás:

Egyre csak növekszik új személyautók eladása, ebben körözte le vetélytársait a Suzuki. Februárban 12,6 százalékkal adtak el több autót Magyarországon az előző év azonos időszakához képest. Nagyon mennek a SUV-ok, ezek adják a forgalomba helyezések több mint egyharmadát.

A 2019. februárjában a Suzuki 13 százalékkal több autót adott el mint tavaly ilyenkor. Az idén jegyzett 1679 darabos forgalomba helyezéssel megint a Suzuki lett a mi autónk. A Suzuki piaci részesedése 14,96 százalék volt. A második helyre a Ford jött be, a harmadik legnépszerűbb márka pedig a Škoda lett. Tavaly februárban a sorrend hasonlóan alakult, bár akkor a második helyen a Škoda állt. Idén februárban összesen 11 227 újautót helyeztek forgalomba Magyarországon.

Nyolccal több Jaguár van

A tíz piacvezető márka közül februárban a Renault könyvelte el a legnagyobb növekedést, összesen 503 darabot adtak el belőle, ami 58 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ami a luxusmárkákat illeti, Teslából, Bentleyből és Aston Martinból ezúttal egyetlen darabot sem helyeztek forgalomba, Maseratiból viszont 4, Jaguarból pedig 8 darabot regisztráltak februárban.

suzuku, ford, skoda, opel, jaguar, bentley
Az év első két hónapját tekintve is bővülést látható, 11 százalékkal emelkedtek a forgalomba helyezések év/év alapon. A Suzuki ezen az időtávon is tartja első helyét, 15,6 százalékos piaci részesedéssel, a Ford a második, a Škoda pedig a harmadik.

Nincs vita, a Vitara a legjobb

Nagyon felpörgött a szabadidő-terepjárók (SUV) iránti kereslet: 17 százalékkal több autót vittek el ebben a kategóriában az év első két hónapjában, és ezzel a legnépszerűbb kategória volt, az autók 37 százalékát adta.

A Suzuki Vitara volt a legkelendőbb modell január-februárban, még úgy is, hogy kevesebbet helyeztek forgalomba belőle, mint a tavalyi év első két hónapjában. Az újonnan forgalomba kerülő Dacia Dusterek száma viszont több mint a duplájára nőtt, ezzel a második helyet szerezte meg a “modellek versenyében”. A Ford Kuga volt a harmadik legnépszerűbb az év első két hónapjában.

Ebben sem követjük Európát

A magyar eladási statisztikák tehát javultak az új autók piacán az év elején. Az Európai Unióban viszont a januárban eladott mintegy 1,2 millió gépjármű 4,6 százalékos csökkenést jelent 2018 azonos időszakához képest. Az uniós piacon a statisztikái szerint a piacvezető márkák bukták a legnagyobbat az évkezdéskor. Az uniós piac kétharmadát uraló márkák mind veszteséggel zárták a januárt, a legnagyobb mértékben a Volkswagen-konszernhez tartozó Audi, továbbá a Renault és az Opel eladásai csökkentek.(PSP–MTI)