AZ ÖREGEDÉSGÁTLÓ GÉP: Az EU vámot vet ki a kínai elektromos biciklikre

AZ ÖREGEDÉSGÁTLÓ GÉP:  Az EU vámot vet ki a kínai elektromos biciklikre

Utolsó módosítás:

Az elektromos autók mellett terjed az elektromos bicikli is. Az egyik ilyen kerékpárok eladására szakosodott honlap szerint az elektromos kerékpár fogyasztása 0,5 Ft/Km, ami tipustól függően csökkenhet. Az elektromos biciklik gyártásában a kínaiak élen járnak, termékeik jó részét pedig az európai piacra szánják. Az Európai Unió azonban megelégelte a kínai járgányok térhódítását az Ókontinensen.


Az Európai Bizottság az unió hivatalos lapjában közzétett bejelentés szerint az Európai Unió védővámot vezet be a kínai gyártmányú elektromos kerékpárok uniós behozatalának megfékezésére. A brüsszeli vezetés ezt azzal indokolja, hogy

a kínai gyártók tisztességtelen nyereségre tesznek szert,

és ezzel megkárosítják ezzel az európai gyártókat.

A kínaiak elárasztották a piacot. A Kínából származó elektromos kerékpárok uniós behozatala 2014 és 2017 között majdnem megháromszorozódott. A piaci részesedésük 35 százalékra emelkedett, az átlagár viszont 11 százalékkal csökkent. A brüsszeli döntés alapján ennek azonban vége. Szombattól ugyanis 18,8 és 79,3 százalék közötti vám lép életbe, összhangban az Európai Bizottság javaslatával, amelyet uniós tagállamok decemberben szavaztak meg.

Magyarországon többen is szakosodtak a kínai elektromos kerékpárok árusítására, de lehet internetről is rendelni, ha valakit nem zavar a következő nyakatekert megfogalmazás. “A kínai elektromos kerékpárnak van egy villanymotorja és egy akkumulátorja, amely segíti és erősíti a lovas erőfeszítéseit – gyorsabb, távolabb, gyakoribb és szórakoztatóbb utakon – és kevésbé izzadni. A kínai elektromos kerékpár hatékony és népszerű használata napi ingázás. Egy tanulmány szerint a kerékpárosok ingázói 6-szer egészségesebbek, mint a többi ingázók. A kocsi cseréje egy kínai elektromos kerékpár számára is eredményesebb tisztaságú levegőt, kevesebb szennyezést és kevesebb gépkocsi torlódást eredményez. Az elektromos kerékpár szintén elnyerte a népszerűséget tiszta szórakoztató kikapcsolódás, rakomány és gyerekek vontatása, túrázás, baby boomerek, hegyi kerékpározás és fogyás és fitnessstratégiák révén.”

Az ismertető szerint az elektromos kerékpár egy “öregedésgátló gép.”

Az Európai Kerékpárgyártók Szövetsége üdvözölte az uniós bizottság lépését. Szerintük a vám bevezetésével az Európai Bizottság nyolcszáz európai középvállalkozás érdekeit védi. Ezek a gyártok több mint 90 ezer embert foglalkoztatnak Európa-szerte. A szövetség ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a kínaiak megpróbáják kijátszani az uniós intézkedést. Tudomásuk szerint a kínai elektromos kerékpárgyártók már korábban is tettek ilyesmit: unión kívüli országokban átcsomagolták a termékeiket, és így juttatták el a bicikliket Európába. (PSP-MTI)